Estaràs invertirà 173.000€ a la torre del Castell de Vergós

Categories: Portada,Premsa

Estaràs invertirà 173.000€ a la torre del Castell de Vergós

Es va desplomar el novembre del 2013 a causa d’una tempesta. El Ple de l’Ajuntament aprova el projecte per refer-la.

Diari Segre – 15/04/2017

L’Ajuntament d’Estaràs ha aprovat els treballs de restauració i consolidació de la torre del Castell de Vergós Guerrejat. Una part de la torre, uns 10 metres, es va desplomar el novembre de 2013 a causa d’una tempesta i llavors es van prendre mesures provisionals de protecció i evitar nous esfondraments.

Segons l’alcalde Ramon Torné, les obres seran una garantia per al veïns que viuen “espantats” sota la torre. Els treballs preveuen la retirada dels tirants de ferro que la subjecten, injectar formigó a  la base de la torre per donar més solidesa al terra, recuperar l’accés a la porta principal i millorar l’entorn refroçant-lo amb cinturons d’acer.

El projecte presenta un compte amb una inversio de 173.000€ que seran finançats pel Ministeri de Foment, la Generalitat i el mateix ajuntament.

El castell ja ha viscut anteriorment accions de consolidació, en total 285 mil euros per mantenir la mola medieval dreta.