L’Ajuntament d’Estaràs signa un conveni amb l’ADF de Sant Guim de Freixenet per donar suport i fomentar les actuacions de prevenció d’incendis forestals al municipi.

Categories: Portada,Premsa

L’Ajuntament d’Estaràs va valorar convenient pels interessos del  municipi adherir-se a l’ADF de Sant Guim de Freixenet (municipi veí), mentre no es constitueixi l’ADF d’Estaràs per fomentar les actuacions de prevenció d’incendis forestals i, alhora, potenciar les actuacions de l’agrupació de defensa forestal (ADF).

El conveni de col·laboració amb una vigència d’un any estableix que l’entitat i l’Ajuntament aplicaran actuacions com programes de vigilància i prevenció d’incendis forestals, col·laboració activa en l’organització, el control i l’execució de mesures dictades o que es dictin per la Direcció General del Medi Natural, realització de campanyes de divulgació entre els titulars de terrenys forestals sobre les accions de prevenció i lluita contra els incendis forestals, perquè el sector tingui un coneixement més gran, sensibilització sobre la població rural i urbana en el territori de l’ADF, entre altres.

L’Ajuntament aportarà a l’entitat una quantitat econòmica de 300,00 euros amb la fi que es pugui realitzar les accions d’extinció d’incendis forestals i adquirir material necessari per a aquesta finalitat. La signatura del conveni va anar a càrrec de Josep Miquel Corbella Riera, en la seva qualitat de President de l’Associació de Defensa Forestal 298 Sant Guim de Freixenet i l’alcalde d’Estaràs, Ramon Torné.

L’aprovació de la signatura del conveni es va fer al passat Ple del 30 de juny. Entre altes acords que es van establir va ser l’aprovació del Codi de Conducta dels alts càrrecs dels ens locals. Codi que es pot consultar al Portal de Transparència de l’Ajuntament.

També es va fer públic l’adjudicació de l’obra de consolidació i restauració de la Torre del Castell de Vergós Guerrejat a l’empresa Ribalta i fills S.A. Adjudicació que es va fer seguint el procediment obert de tramitació urgent amb l’oferta econòmica més avantatjosa.

Entre les mocions al Ple es va aprovar l’adhesió al Pacte Nacional pel Referèndum. L’Alcalde d’Estaràs, Ramon Torné, va assistir a l’acte del Món Local x Referèndum” del dissabte 1 de juliol a la Sala Paranimf de la Universitat de Barcelona.

Imatges d’arxiu.

Dimarts, 11 de juliol.