Dilluns, 23 De Juliol De 2018
Plaįa de l'Església n.1, Estarās - 25214

01/03/2018

Acabada la consolidaciķ i restauraciķ de la Torre del Castell de Vergķs Guerrejat (Estarās).

El mes de juliol van comenįar les obres a la Torre del Castell de Vergķs Guerrejat. Les obres s'han realitzat a partir del 75% de la subvenciķ de l'1,5% cultural, del Ministeri Foment, del 14% de subvenciķ del departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i de l'11% dels fons propis de l'Ajuntament d'Estarās.
Les obres han sigut realitzades per l'empresa Ribalta i Fills, S.A. i sota la direcciķ de l'obra de l'arquitecte Enric Solsona i Piņa.

L'objecte de l'obra ha sigut la reconstrucciķ de la Torre, la retirada dels tirants provisionals, la fonamentaciķ de l'estructura de la torre per mitjā de pilotatges i cinturons de formigķ armats i colˇlocar estructures d'acer per lligar l'estructura de l'edifici, garantint així la consolidaciķ de la Torre ila seguretat del veīnat.

El cost total de l'obra ha sigut de 134.357,98 euros després del procediment obert, amb tramitaciķ urgent, de l'oferta econōmica mes ventajosa i dels diferents criteris d'adjudicaciķ. Cal destacar la reducciķ d'un 10% de l'import inicial de l'obra, a causa del procediment obert de contractaciķ i també perquč les bases de la subvenciķ d'1,5% del Ministeri Foment de Madrid no permetien millores a l'obra.

Informaciķ i fotografies facilitades per lAjuntament dEstarās.

Dijous, 1 de marį de 2018.