Dijous, 24 De Maig De 2018
Plaça de l'Església n.1, Estaràs - 25214

19/03/2018

L'Ajuntament d'Estaràs present a l'assemblea General de l'Associació de Municipis per la Independència.

Trobada realitzada aquest mes de març.

L'alcalde del Port de la Selva, Josep Maria Cervera, ha estat escollit aquest dijous, 15 de març, nou president de l'Associació de Municipis per la Independència (AMI). Cervera encapçalava l'única candidatura que s'ha presentat per presidir l'entitat i el plenari de l'Assemblea General, que s'ha fet al teatre de l'Ateneu de Tàrrega, l'ha ratificat. En el seu discurs, Cervera ha dit que la seva candidatura "vol mantenir viva l'essència fundacional de l'AMI que des del primer dia "ha passat perquè l'AMI fos la casa de tots, i fes virtut de la transversalitat política i territorial. Entre els objectius que el nou president s'ha marcat en el nou mandat hi ha el de créixer políticament i territorialment "per eixamplar i desenvolupar el nostre projecte cap a altres formacions i sensibilitats polítiques.

El nou president ha apel·lat a la proximitat, diàleg, treball discret, constància i esforç "tant propi dels alcaldes i alcaldesses perquè siguin els valors que també esdevinguin la columna vertebral de la República catalana.

Per últim, Cervera també ha dit que l'AMI disposa d'una base molt sòlida, amb gairebé 800 batlles, "amb una actitud de fermesa envejable malgrat l'huracà d'embats judicials, polítics i mediàtics i, per aquest motiu, "tenim la necessitat de fixar-nos com un objectiu més el fet de posar en valor la nostra trajectòria

Cal destacar l'aprovació un manifest que porta per nom la Declaració de Tàrrega, on es dóna suport a les institucions catalanes, es rebutja l'article 155 i es demana diàleg, entesa i unitat, entre altres coses, a banda de recollir el compromís del món municipal a treballar per eixamplar la base social de l'independentisme.

La trobada d'avui també ha servit per donar el vistiplau a l'informe de gestió del darrer exercici.

Informa: Ajuntament d'Estaràs.