PRESENTACIÓ

MAPA RUTA

TRACK RUTA

SERVEIS I MUNICIPIS

Per millorar et necessitem, dona'ns la teva opinió sobre la ruta.

Un riu

Quinze municipis

Esglésies, capelles, castells, pobles fortificats, construccions de pedra seca, búnquers, trinxeres

Fonts, pous, recs, canals, peixeres...

Espais naturals protegits i territoris ornitològics de primer ordre

LA RUTA DEL SIÓ

La ruta i el Sió, el Sió i la ruta, van fent via cap a ponent entre vells turons i serres, entre el secà i el regadiu, travessant sembrats i marges de pedra, boscos d’alzines i estepes, fonts i pous, canals i peixeres, pletes i cabanes, castells i esglésies, búnquers i trinxeres.

Són com dos amants indecisos i juganers: ara m’hi apropo, ara m’hi allunyo, ara et faig companyia, ara miro cap a una altra banda; un dibuixa una vall, l’altre s’enfila per la carena; un es fa fonedís, l’altre zigzagueja; s’entrecreuen, s’amaguen i es despisten.

El paisatge, que també hi juga, es muda d’estació en estació: ara verd promesa, ara or torrat, ara marró terra, ara blanc gebre. Al cel, multitud d’aus, solitàries o en estols, s’ho miren i en gaudeixen.

QUÈ HI TROBAREU

Recorregut lineal de setanta-sis quilòmetres de pistes i camins -majoritàriament- per gaudir del paisatge en bicicleta.
 Ruta integrada en la Ruta cicloturística Intercatalunya
 Gairebé tot en descens: dels 739 m d’altitud del punt de partida -Sant Guim de Freixenet, a la Segarra- als 215 m d’altitud del final del recorregut, quan el Sió desguassa al Segre, a la Noguera.
 Només algunes costes, breus però empinades, com la pujada al turó de Montfalcó Murallat, a l’ermita de Santes Masses o a la serra de Bellmunt.
 Un tram gairebé tan pla com plàcid: quan la ruta travessa el Parc del Sió, a Agramunt, i acompanya les aigües del canal d’Urgell pel lateral durant déu quilòmetres.
 Ruta senyalitzada
 Sis propostes de rutes temàtiques (bicirutes) amb diferent dificultat tècnica, tipus d’usuaris i interessos.

BICIRUTES TEMÁTIQUES

A partir de la ruta cicloturista, us fem sis propostes per descobrir el territori del riu Sió. Cada una d’elles posa l’accent en un eix diferent: la natura, la història, l’aigua... Perquè un camí té moltes maneres de ser caminat. Pedalat, en aquest cas.
Acceptar Rebutjar Configuració